اروپا به دلیل تحریم‌های روسیه در آستانه بحران اقتصادی قرار دارد

نخست وزیر مجارستان امروز در سخنانی اعلام کرد: اروپا به دلیل تحریم‌های روسیه در آستانه بحران اقتصادی قرار دارد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که اروپا به دلیل اعمال تحریم ها علیه روسیه در آستانه بحران اقتصاد جهانی قرار دارد.

نخست وزیر مجارستان به شبکه تلویزیونی M۱ در این خصوص گفت: ما به اندازه کافی مشکلات داریم، قیمت انرژی بالاست، تورم در حال افزایش است و اروپا در آستانه یک بحران اقتصادی جهانی به دلیل تحریم ها علیه مسکو است.

«ویکتور اوربان» در این خصوص گفت که مدیریت اقتصاد در چنین بحرانی با افزایش قیمت نفت «معادل بمب اتمی خواهد بود»؛ اما افزود که از این سناریو جلوگیری شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دوشنبه شب بود که رهبران اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل به توافق رسیدند تا نفت روسیه که از طریق دریا به عنوان بخشی از بسته ششم تحریم‌ ها در پاسخ به عملیات نظامی در اوکراین تحریم می‌ شود را تحریم کنند

در این ارتباط، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد، رهبران اتحادیه اروپا اواخر شب دوشنبه به توافقی مبنی بر کاهش ۹۰ درصدی واردات نفت روسیه و معافیت نفت خام حمل شده از طریق خط لوله به مجارستان دست یافتند.

اورسولا فون در لاین پس از اولین روز نشست اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: «بسیار خوشحالم که رهبران توانستند به طور اصولی در مورد بسته تحریمی ششم به توافق برسند.»

بر اساس نتایج این اجلاس، رهبران اتحادیه اروپا توافق کردند «بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه، نفت خام و فرآورده‌های نفتی تحویلی از روسیه به کشورهای عضو را به استثنای نفت خام تحویلی از طریق خط لوله دریایی به مجارستان شامل شود.»

اورسولا فون در لاین همچنین گفت که این توافق امتیاز مهمی را به مجارستان می‌دهد که با تحریم نفت مخالفت کرده است و نفت حمل شده توسط خط لوله دروژبای جنوبی را از تحریم معاف می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس